Nisan 2017

TÜRK MUTFAĞI İHRACATTA AKTİF ROL İSTİYOR

Gastro Haber

Sultanahmet Köftecisi’nin 3. nesil patronu ve Gastronomi Uzmanı Mehmet Tezçakın, “2 trilyon dolarlık gastronomi pazarından yeterli pay alabilmemiz için yerel mutfakları, markaları ihraç emeliyiz.” dedi.

Devamını Oku

GÜRKAN ŞEF, ETİLER’E 4 MİLYON DOLAR YATIRIM YAPTI

Gastro Haber

Gürkan Şef, Etiler Nispetiye’deki yeni mekânıyla fark yaratmaya hazırlanıyor. Üç yıl gibi kısa sürede dünya çapında işlere imza atan "Etin Jönü" Gürkan Topçu, Nişantaşı’ndan sonra Etiler’e yeni bir soluk getiriyor.

Devamını Oku

MİKLA, DÜNYANIN EN İYİ 51. RESTORANI

Gastro Haber

Bu sene de, üçüncü kez dünyanin en iyi 100 restoranı arasında yer alan Mikla, 51. sıraya tırmandı.

Devamını Oku

BEYPAZARI 60 YAŞINDA

Gastro Marka

Beypazarı Maden Suyu 60. yılını kutluyor. 65 bin metrekarelik alan içerisinde Türkiye’nin en büyük maden suyu fabrikası olan Beypazarı Maden Suyu kaliteden ve sağlıktan asla ödün vermeden 60 yıldır müşterilerine doğal ve sağlıklı maden suyunu içirmeyi hedefliyor.

Devamını Oku

“SÜRDÜRÜLEBİLİR ORMANCILIĞA DİKKAT ÇEKMEK İSTİYORUZ”

Hijyen

Gelecek nesillere mirasımız olan oksijen kaynağı ormanlarımızın aynı zamanda ekonomik faaliyetlerde hammadde olarak kullanılması, firmalara büyük sorumluluk yüklüyor. Kağıt endüstrisinde yer alan firmaların faaliyetlerinde “Sürdürülebilir Ormancılık" bilincini benimsemesi büyük önem kazanıyor. Ev dışı tüketim sektörünün öncü firmalarından Eczacıbaşı Profesyonel, Selpak Professional markalı ürünlerinin hammaddesi olan selülozun tamamını, FSC (Forest Stewardship Council) standartlarına uygun sürdürülebilir ormanlardan sağlıyor.

Devamını Oku

İÇ MİMAR GÜLŞAH CANTAŞ: “RESTORAN DEĞİL, DENEYİM TASARLIYORUZ...”

Mimari

Yenilikçi, marka kimliğiyle uyumlu ve müşteri deneyimine odaklı restoran iç mekanlarına imza atan Kontra, kullanıcıların kendilerini özel hissedecekleri, motive olabilecekleri ve sosyal hayatlarının parçası haline getirebilecekleri ‘Love Brand’ler yaratıyor.

Devamını Oku

İSTANBUL’UN RENGİ SİYAH MI, BEYAZ MI?

Mimari

Ross Lovegrove’un VitrA için tasarladığı ünlü İstanbul koleksiyonu, yeni ürünlerle zenginleşti.

Devamını Oku

KENDİ KENDİNİ TEMİZLEYEN LAVABO VE KLOZETLER

Mimari

E.C.A. SEREL’in Hygiene Plus teknolojisiyle ürettiği banyo ve mutfak ürünleri kendi kendini temizleme özelliğiyle öne çıkıyor. Türkiye’de ilk kez E.C.A. Serel tarafından üretilen Hygiene Plus teknolojisine sahip lavabo, klozet ve armatürler, temizlik anlayışındaki yerleşik kalıpları yıkıyor.

Devamını Oku

ITB FUARINDA KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI STANDI TURİZMCİLERİN İLGİ ODAĞI OLDU

Öne Çıkanlar

Arasta Mimari Tasarım firmasının tasarım ve uygulamasını gerçekleştirdiği Türkiye standı, tasarım, uygulama, fonksiyon, buluşma, hizmet gibi kriterler dikkate alınarak yapılan değerlendirmede aldığı ödülle turizme ilişkin kriz senaryolarının konuşulduğu bir ortamda fark yaratmış oldu. Türkiye standının girişinde yer alan Gaziantep Mutfağı ise sunumlarıyla fuarın gözdesi oldu.

Devamını Oku

MANDARIN ORIENTAL BODRUM, TÜRKİYE’DE MUĞLA’NIN EN ÇOK İSTİHDAM SAĞLAYAN OTELLERİ ARASINDA YER ALDI

Öne Çıkanlar

Mandarin Oriental, Bodrum, Ege Bölgesi-Muğla’nın en çok personel istihdamı sağlayan ilk iki otelinden biri oldu.

Devamını Oku

ALKOÇLAR OTELLERİ BU YIL SEZONU ERKEN AÇIYOR

Öne Çıkanlar

2016’da bünyesine dahil olan Thor by Alkoçlar Exclusive Bodrum ve Alkoçlar Exclusive Kemer ile misafir memnuniyetini %100’e taşımayı hedefleyen Alkoçlar Otelleri bu aydan itibaren açık olacak.

Devamını Oku

ACE of M.I.C.E. ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU

Öne Çıkanlar

Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde beşincisi düzenlenen, sektörün “Oscar”ları olarak bilinen ACE of M.I.C.E. Kongre, Toplantı ve Etkinlik Ödülleri törenle sahiplerini buldu.

Devamını Oku

“TURİZM, KİTLELER ARASINDA DEMOKRATİK BİR KAYNAŞMA SAĞLAR”

Öne Çıkanlar

Antalya’nın ve ülkemiz turizminin parlayan yıldızı Akra, ünlü tarihçi İlber Ortaylı sohbetine ev sahipliği yaptı. Yoğun bir katılımın olduğu etkinlikte, gelen sorularla birlikte eğlenceli ve bilgilendirici saatler yaşandı.

Devamını Oku

TYD'NİN YENİ BAŞKANI OYA NARİN OLDU

Öne Çıkanlar

TYD’nin 14. Olağan Genel Kurul’unda Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Narin seçildi.

Devamını Oku

İPEKBİR HEDEF BÜYÜTTÜ YENİ HEDEF: UNESCO YARATICI ŞEHİRLER AĞI

Şehirlerde Turizm

İpek Yolu koridorunu ulusal ve uluslararası turizm destinasyonu haline getirmek amacıyla kurulan İpek Yolu Belediyeler Birliği’nin (İPEKBİR) yeni hedefi UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’na katılmak. Göynük Belediye Başkanı ve İpek Yolu Belediyeler Birliği Başkanı (İPEKBİR) Kemal Kazan, “Kültür, tarih ve inanç turizmi potansiyeline sahip üye belediyelerimiz artık turizmde hak ettiği yeri almalı. Bu hedefle UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’na müracaat ettik” dedi.

Devamını Oku

BAŞKAN TÜREL YEREL YÖNETİMDE İNOVASYONUN ÖNEMİNİ ANLATTI

Şehirlerde Turizm

City Expo Fuarı’nda şehirlerde inovasyon konulu panele katılan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Türel, MUBİM, çöpten elektrik üretecek çevrim tesisi ve Akıllı Şehir Projesi’ni inovatif belediyeciliğin en güzel örnekleri olduğunu söyledi.

Devamını Oku

DÜNYANIN UÇURTMA OTORİTELERİ İSTANBUL’DA BULUŞUYOR

Şehirlerde Turizm

İstanbul, dünyanın uçurtma otoritelerini ağırlayacak. 13 ülkenin önde gelen uçurtma uzmanları ve STK yöneticileri, Mayıs ayında düzenlenecek olan 5.İstanbul Uluslararası Uçurtma Festivali’nde bir araya gelecek.

Devamını Oku

“TURİZM SEKTÖRÜ İÇ PAZARDAKİ POTANSİYELLERE YÖNELİYOR”

Sektörel Analizler

Yılın ilk aylarında misafirlerinin yüzde 60’ının yerli turistler olduğunu kaydeden Wish More Hotel Istanbul Genel Müdürü Erkan Akkurt, “İç pazarımız önemli bir potansiyele sahip. Özellikle şirketler ve kurumların iş amaçlı düzenlediği toplantılar şehrin doluluk oranını artırıyor” dedi. Akkurt, Bayrampaşa’da yeni açılan yerli bir marka olarak, Ocak - Şubat döneminde İstanbul’daki pazar ortalamalarının yüzde 10 üzerinde bir doluluk oranıyla hizmet verdiklerini belirtti.

Devamını Oku

TÜRKİYE’NİN SAĞLIK TURİZMİNDE 2023 YILI HEDEFİ 20 MİLYAR DOLAR

Sektörel Analizler

REED TÜYAP, Sağlık Yönetimi ve Eğitimi Derneği (SAYED) ve Kamu ve Özel Ortaklığı Derneği işbirliğiyle düzenlenen ‘Şehir Hastaneleri, Sağlık Turizmi ve Kamu Özel İşbirliği’ konulu sempozyuma, dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen kentlerinden İstanbul’a gelen yüzlerce sağlık profesyoneli katıldı.

Devamını Oku

“AVRUPALI TURİSTİ DİPLOMATİK KRİZLER DEĞİL, GÜVENLİK KAÇIRIR”

Sektörel Analizler

Almanya ile Türkiye arasında esen soğuk rüzgarların ardından Hollanda’yla da yaşanan diplomatik krizin dönemsel bir yaklaşım olduğunu ve turizme etkisinin fazla olmayacağını söyleyen Ferzan Çelikkanat; “Avrupalı turist, diplomatik krizden dolayı Türkiye’den vazgeçmez. Onlar için güvenlik çok daha önemlidir. Bu dönemsel atışmalardan ziyade, güvenlik algısı turist kaybetmemizde maalesef daha etkili oluyor” dedi.

Devamını Oku

YABANCI KARTLARLA YAPILAN SEYAHAT ACENTESİ ÖDEMELERİ İKİ KATINA ÇIKTI

Sektörel Analizler

Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) açıkladığı verilere göre şubat ayında yabancı kartlar ile yurt içinde toplam 1 milyar 121 milyar TL tutarında ödeme yapıldı. Geçen yıla göre %17 artış yaşandı.

Devamını Oku

BUSİD SAĞLIK UYARISI YAPTI

Sektörel Analizler

Konaklama hizmeti veren otel, misafirhane, öğretmenevi gibi işletmelerde müşterilere sunulan ve tek kullanımlık buklet ürünleri içinde, sabun, şampuan, saç kremi gibi kozmetik ürünleri ağırlıklı bir yer tutuyor. Buklet ürünleri sektör temsilcileri tarafından kurulan BUSİD Buklet Ürünleri Sanayici ve İş İnsanları Derneği’nden bu ürünlerle ilgili sağlık uyarısı geldi.

Devamını Oku

SEM COLLECTIONS İLE 360 DERECEDE AÇIK HAVA YAŞAMI

Ürün

Dekorasyonu ‘tasarım’, ‘ilham’ ve ‘prestij’ gibi kelimelerle vurgulayan ve bir yaşam biçimine isim veren Sem Collections, çatısı altındaki global markalar ve yeni outdoor koleksiyonlarıyla 360 derecede keyifli bir açık hava yaşamı sunuyor.

Devamını Oku

MÖVENPİCK HOTEL İSTANBUL GOLDEN HORN’DAN YENİ YATIRIM PLANLARI

Yatırımlar

İki yıl önce Mövenpick markasını Haliç’e taşıyan Akgel Gayrimenkul, bölgenin geleceğini inşa etmek için yeni projeler geliştiriyor. Mövenpick Hotel Istanbul Golden Horn Genel Müdürü Ahmet Arslan, Haliç Platformu’nun yanı sıra, www.enjoygoldenhorn.com isimli online platformla bölgeyi sadece yurt içinde değil yurt dışında da tanıtmaya kararlı olduklarını belirtirken, Haliç için geliştirilen pek çok projede aktif rol üstlendiklerini vurguladı. Arslan, Akgel Gayrimenkul olarak yeni yatırım planlarının olduğunu da açıkladı.

Devamını Oku

DEDEMAN’DAN Y KUŞAĞINA ÖZEL YENİ OTEL KONSEPTİ: SMART BY DEDEMAN

Yatırımlar

Dedeman ve Park Dedeman markaları ile hizmet veren Dedeman Grubu, Y kuşağının beklenti ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak yeni bir otel markası yarattı. Yeni otel konseptini öncelikle İstanbul olmak üzere Anadolu’nun hareketli şehirlerinde hayata geçirmek istediklerini söyleyen Dedeman Turizm Yönetimi A.Ş. Genel Müdürü Emrullah Akçakaya; Smart by Dedeman markasıyla 2023’e kadar toplam 18 otel açmayı hedeflediklerini belirtti.

Devamını Oku

HAMPTON BY HILTON BOLU AÇILDI

Yatırımlar

Hampton by Hilton Bolu, markanın Türkiye’deki faaliyet gösteren dokuz oteli arasında yerini aldı.

Devamını Oku

LUX* BODRUM KAPILARINI AÇMAYA HAZIRLANIYOR

Yatırımlar

Dünyanın en egzotik lokasyonlarında lüksü ve konforu yeniden yorumlayan LUX*ın Avrupa’daki ve Türkiye'deki ilk ve tek tesisi LUX* Bodrum Resort & Residences, 19 Mayıs’ta

Devamını Oku